وارد شوید ثبت نام

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران

بازدید: 7,168 بازدید

با‌‌توجه‌‌به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی طی چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه حیاتی که بخش بزرگی از زندگی ما را دراختیار دارد، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

در مقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم در قالب راهنمای خرید جامع، بهترین گوشی‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. با سایت بابانو همراه باشید.

بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان:

نوکیا سی 10

اگر گوشی هوشمندی می‌خواهید که بتوانید با آن در شبکه‌های اجتماعی گشتی بزنید و به کارهای خود برسید و همچنین می‌خواهید کمترین هزینه‌ی ممکن را کنید یا باید سراغ بازار گوشی‌های دست دوم با سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی بروید و ریسک خرید گوشی بدون گارانتی و کارکرده را به‌جان بخرید، یا هم می‌توانید سراغ یکی ازمدل‌های پایه مانند نوکیا C10 با نرم‌افزار به‌روز بروید.

نوکیا C10 با داشتن نسخه‌ی GO اندروید ۱۱، یک گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، نمایشگر ۶/۵ اینچی HD، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دو دوربین ۵ مگاپیکسلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD، می‌تواند نیازهای اولیه شما را از یک گوشی هوشمند برطرف کند؛ البته این گوشی ظرفیت‌های پایین‌تری هم مانند ۱۶ گیگابایت دارد؛ اما می‌توانید با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت آن با یک گیگابایت رم را تهیه کنید.

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان:

ردمی 9 ای شیائومی

در وضعیت کنونی بازار گوشی‌های شیائومی، خصوصاً در رده‌ی اقتصادی و میان‌رده، باتوجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، ارزش خرید بالایی دارند؛ پس اگر تا حدود ۱۰ میلیون تومان، گوشی‌های پیشنهادی بیشتری از این شرکت چینی دیدید، تعجب نکنید! یکی از گوشی‌هایی که به دلیل داشتن قیمت مناسب در کنار امکانات خوب، فروش نسبتاً خوبی را در بازارهای جهانی تجربه کرده، ردمی ۹ ای شیائومی است که در رده‌ی قیمتی حدود ۳ میلیون تومان ارزش خرید بالایی دارد.

از امکاناتی که ردمی 9A ارائه می‌دهد، نمایشگر ۶/۵ اینچ HD، رابط کاربری MIUI 12 برپایه‌ی اندروید ۱۰، پردازنده مدیاتک هلیو G25 با معماری ۱۲ نانومتری، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با امکان افزایش از طریق کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را می‌توان عنوان کرد؛ همچنین باید در نظر داشته باشید که این گوشی حسگر اثر انگشت ندارد، از آخرین نسخه‌ی اندروید نیز بهره نمی‌برد و تولید سال ۲۰۲۰ است.

بهترین گوشی تا ۴ میلیون تومان:

ردمی 9 شیائومی

در رده‌ی قیمتی حدود ۴ میلیون تومان، گوشی‌های هوشمند زیادی از تولیدکنندگان مختلف وجود دارد؛ اما کمتر موردی بین آن‌ها می‌توان یافت که از نمایشگر فول HD استفاده کند و در عین حال پردازنده‌ی کارآمدی هم داشته باشد. «ردمی ۹ شیائومی» خود را در این بازه‌ی قیمتی از رقبا جدا می‌کند و نمایشگر ۶٫۵ اینچ با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر امکانات ردمی ۹، می‌توان به پردازنده‌ی هلیو G80 مدیاتک، ۳ گیگابایت رم،‌ ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD، ماژول دوربین ۴ گانه در قاب پشتی، حسگر تشخیص اثر انگشت و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به همراه شارژر ۱۸ وات اشاره کرد؛ همچنین این گوشی درحال دریافت آخرین به‌روزرسانی‌هایش است، چراکه با اندروید ۱۰ و MIUI 11 وارد بازار شد.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان:

شیائومی ردمی نوت 9T مدل 5G

«ردمی نوت 5G 9T» یکی از گوشی‌های اقتصادی‌ جذاب و ازجمله گوشی‌های ارزان 5G در ایران است. ردمی نوت 9T مدلی پیشرفته از ردمی نوت 9 با امکاناتی جذاب به‌حساب می‌آید که مدل ۶۴ گیگابایتی آن با چهار گیگابایت رم را می‌توانید با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. از امکانات اصلی ردمی نوت 5G 9T علاوه‌بر پشتیبانی از شبکه‌های 5G، می‌توانیم به نمایشگر ۶٫۵۳ اینچ با دقت Full HD، تراشه جدید و کارآمد با پردازنده هشت‌هسته‌ای، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان:

پوکو X3 پرو

پوکو که حالا دیگر مستقل از شیائومی فعالیت می‌کند، اوایل سال جاری میلادی مدل جدیدی از گوشی محبوب X3 را با نام «پوکو X3 پرو» رونمایی کرد. همان‌طور‌که نام این گوشی نشان می‌دهد، نسخه‌‌ پیشرفته‌ای از پوکو X3 محسوب می‌شود. بارزترین ویژگی پوکو ایکس 3 پرو تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ است که آن را بیش از دو برابر قدرتمندتر از پوکو ایکس 3 می‌کند.

از نظر قدرت پردازشی، در بازه قیمتی ۶ میلیون تومان رقیبی برای پوکو ایکس 3 پرو وجود ندارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای استریو، چهار دوربین برای حالت‌های مختلف عکاسی و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان:

شیائومی می 11 لایت

شیائومی چند ماه پیش جدیدترین گوشی‌های خود، یعنی سری می 11 را معرفی کرد. شیائومی می 11 لایت اقتصادی‌ترین مدل این سری محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، می‌توانید مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید.

اگر صرفا قدرت پردازشی را در نظر بگیرید، پوکو X3 پرو همچنان گوشی قدرتمندتری درمقایسه‌با می 11 لایت محسوب می‌شود؛ اما در سایر بخش‌ها، برتری با می 11 لایت خواهد بود. برای نمونه، می 11 لایت چیزی حدود ۳۰ درصد سبک‌تر و باریک‌تر از پوکو X3 پرو است. به‌علاوه، از نمایشگر باکیفیت‌تری بهره می‌برد و دوربین اصلی آن هم عملکرد بهتری دارد.

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان:

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. پوکو F3 جزو معدود گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد؛ یعنی پوکو F3 قدرت بیشتری در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا سری وان پلاس 8 دراختیارتان قرار می‌دهد. اسنپدراگون 870 به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند. چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌ از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید.

پوکو F3 گوشی رؤیایی برای گیمرهای موبایل محسوب می‌شود. همه‌ی بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه،…) عملکرد مطلوبی در پوکو F3 دارند. افزون‌براین، پشتیبانی F3 از اتصال 5G یکی از ویژگی‌های آینده‌نگرانه این گوشی برای بازار ایران به‌شمار می‌آید.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان:

گلکسی A52s سامسونگ نسخه 5G

گلکسی A52s نسخه‌ی جدیدی از خانواده محبوب A52 به‌حساب می‌آید که در همین ابتدای ورودش به بازار خواهان زیادی پیدا کرده است. A52S می‌تواند با داشتن امکاناتی نظیر نمایشگر ۶٫۵ اینچ ۱۲۰ هرتز سوپر AMOLED، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ ۵جی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 سامسونگ و بدنه‌ای ضدآب با گواهی IP67 بهترین انتخاب ممکن در بازه‌ی قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای انواع کاربران باشد.

گوشی میان‌رده سامسونگ در مجموع تجربه‌ی عکاسی و کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و با داشتن پردازنده‌ای کارآمد، می‌تواند برای اجرای اکثر بازی‌های نیمه‌سنگین و حتی سنگین مناسب باشد؛ همچنین به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت سامسونگ را به این ویژگی‌ها اضافه کنید تا تمایل به رقبای گلکسی A52s در ذهن‌تان کمرنگ شود.

بهترین گوشی تا ۱۳ میلیون تومان:

 

سامسونگ گلکسی S20 FE مدل 5G

مدتی پیش، سامسونگ مدلی جدیدی از خانواده گلکسی S20 را با نام «گلکسی S20 FE» در دو نسخه 4G و 5G معرفی کرد. هر دو نسخه به‌لطف تجربه بی‌نقص و قیمت مناسب و ارزش خرید زیاد، توانستند به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند. گلکسی S20 FE اکثر مشخصات مدل گران‌تر گلکسی S20 را با قیمتی به‌مراتب کمتر یدک می‌کشد. این گوشی همان نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین اصلی و شارژ سریع ۲۵ وات را ارائه می‌دهد و فقط در بخش‌هایی مثل جنس بدنه و…، با گلکسی S20 تفاوت دارد.

تفاوت دو مدل 4G و 5G گلکسی S20 FE فقط به تراشه آن‌ها بازمی‌گردد. عملکرد مدل 5G به‌لطف تراشه اسنپدراگون 865 پایدارتر و خنک‌تر و سریع‌تر از مدل 4G است و تجربه به‌مراتب بهتری در‌مقایسه‌با مدل 4G ارائه می‌دهد. در‌حال‌حاضر، مدل 5G گلکسی S20 FE هم با قیمتی نزدیک به ۱۴ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان:

شیائومی می 11i

به‌تازگی مدل ساده‌تری از پرچم‌دار حال حاضر شیائومی با نام «شیائومی می 11 آی» در بازار ایران فروخته می‌شود که اکثر امکانات مدل پرچم‌دار را با قیمتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان دراختیارتان قرار می‌دهد؛ البته این قیمت به مدل ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم مربوط می‌شود. بارزترین ویژگی گوشی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است که در‌حال‌حاضر، یکی از تراشه‌های قدرتمند گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. می 11i نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ و اولد با پشتیبانی از +HDR10 دارد و سه دوربین ۱۰۸ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی وظایف عکاسی و فیلم‌برداری را برعهده دارند. بد نیست بدانید می ۱۱ آی هم می‌تواند مثل مدل پرچم‌دار با دقت 8K فیلم‌برداری کند.

بهترین گوشی تا ۱۹ میلیون تومان:

گلکسی اس 21 سامسونگ

کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ،‌ شاید کم‌‌‌تر مورد توجه قرار گرفته باشد؛ اما نباید از این موضوع غافل شویم که به جز بدنه‌ی پلاستیکی، نمایشگر کوچک‌تر و باتری با ظرفیت کمتر‌، اکثر ویژگی‌های دوبرادر بزرگتر خود را دارد و از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. به‌خصوص اگر طرفدار گوشی‌های کامپکت و سبک باشید یکی از بهترین انتخاب‌های شما گلکسی اس ۲۱ ۵جی سامسونگ با قیمت حدودی ۱۹ میلیون تومان خواهد بود.

بهترین گوشی تا ۲۱ میلیون تومان:

شیائومی می 11

اگر به‌دنبال خرید بهترین گوشی با قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان هستید، پرچم‌دار حال حاضر شیائومی، می 11، با قیمتی حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان هوشمندانه‌ترین انتخابتان خواهد بود. می 11 نمایشگری ۶٫۸۱ اینچ با دقت ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل دارد که هم یک‌میلیارد رنگ را نشان می‌دهد و هم طبق ادعای شیائومی، ۱۵۰۰ نیت روشنایی دارد.

همان‌طورکه انتظار داریم، پرچم‌دار شیائومی از بهترین تراشه ممکن، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد که با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم (بسته به حافظه داخلی) همراهی می‌شود. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و سه دوربین ۱۳ مگاپیکسل (اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل (ماکرو) و ۲۰ مگاپیکسل (سلفی) وظایف عکاسی و فیلم‌برداری را در می 11 برعهده دارند. از دیگر امکانات هیجان‌انگیز می 11 می‌توانیم به بلندگوهای استریو، حسگر تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۵۵ وات اشاره کنیم.

بهترین گوشی تا ۲۷ میلیون تومان:

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

اگر محدودیتی در هزینه ندارید و سیستم‌عامل اندروید را می‌پسندید، گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین انتخاب‌هایتان محسوب می‌شود. همان‌طورکه در بررسی گلکسی S21 اولترا گفتیم: «گلکسی S21 اولترا اکنون بهترین و تمام‌عیارترین پرچم‌دار دنیای اندروید به‌حساب می‌آید.» در زمان نگارش راهنمای خرید، گوشی اندرویدی دیگری وجود ندارد که بتوانیم آن را به گلکسی S21 اولترا ترجیح بدهیم. پس اگر حساب بانکی‌تان پاسخ‌گوی قیمت زیاد این مدل است، با خیال راحت می‌توانید آن را به‌عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار ایران بخرید.

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان:

آیفون 13 اپل

اگر به دنبال خرید جدیدترین مدل‌ گوشی‌های اپل هستید و بودجه‌ای محدود به ۳۰ میلیون تومان دارید، می‌توانید آیفون ۱۳ بخرید. این گوشی که از بهترین و به‌روزترین‌ گجت‌های اپل است، تنها چند تفاوت با دوبرادر بزرگ‌تر و حرفه‌ای خود دارد. بیشترین تفاوت‌ها به ظاهر و دوربین‌های دو گوشی بازمی‌گردد. آیفون ۱۳ با داشتن پردازنده A15 بایونیک،‌ نمایشگر ۶٫۱ اینچ سوپر رتینا XDR OLED، سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، استاندارد ضدآب IP68، دوربین‌های بسیار کارآمد و کیفیت ساخت بالا جزو بهترین انتخاب‌های هرکاربری خواهد بود.

گوشی هوشمند آیفون ۱۳ یک دوربین کم‌تر از دو مدل پرو دارد و همچنین نمایشگر آن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی نمی‌کند. نداشتن سنسور LiDAR، یک هسته‌ی پردازشی گرافیکی کمتر و باتری و نمایشگر کوچکتر از دیگر اختلافات آیفون ۱۳ با دو برادر پرو خودش است.

بهترین گوشی بالای ۳۰ میلیون تومان:

آیفون 13 پرو مکس

آیا محدودیت مالی ندارید و دنبال خرید بهترین گوشی هوشمند بازار هستید؟ انتخاب‌های شما می‌تواند به یکی از دو گوشی آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس ختم شود. این دو گوشی علاوه‌بر ظاهر یکسان،‌ ویژگی‌های مشترک بسیاری نیز دارند؛ اما از تفاوت‌های دو مدل پرو آیفون ۱۳، ‌می‌توان به اندازه‌ی نمایشگر، وزن، ظرفیت باتری و صدالبته قیمت اشاره کرد.

توجه داشته باشید که هردو گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از فناوری پروموشن در نمایشگر برای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر استفاده می‌کنند و برخلاف سال گذشته دوربین‌هایی دقیقاً مشابه هم دارند؛ پس اگر یک گوشی پرچم‌دار با اندازه‌ی کوچک دوست دارید می‌توانید با قیمتی مشابه سراغ ظرفیت بالاتر آیفون ۱۳ پرو بروید.

 

دسته بندی دسته بندی نشده ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت