اینستاگرام امروزه به یکی از بهترین نرم افزار ها برای درآمد زایی تبدیل شده است. افراد زیادی از این نرم افزار بزرگ کسب درآمد میکنند و از این طریق زندگی خود را میگذرانند. یکی از مهمترین و کاربردی ترین ویژگی های اینستاگرام استفاده از تگ ها میباشد. تمام کسانی که در زمینه اینستاگرام فعالیت دارند، موافق هستند که هشتگ ها برای دیده شدن بسیار ضروری هستند و باید از آنها در هنگام انتشار پست استفاده شود. سایت بابانو قصد دارد که به سوال هشتگ چیست پاسخی کامل و جامع بدهد. پس با ما شوید تا در این باره بیشتر بدانید:
هشتگ چیست؟
hashtag یکی از انواع تگ میباشد که از آن استفاده های مختلفی میشود.برای اینکه بتوانید فرق یک تگ ساده و hashtag را بدانید،باید ببینید که در اول آن از المان # استفاده شده است یا خیر.در صورتی که در اول تگ از # استفاده شده بود، آن تگ hashtag میباشد.
اگر بخواهیم یک تعریف مختصر و کاربردی hashtag را ارائه دهیم، میتوانیم متن زیر را به عنوان تعریفی استاندارد در نظر بگیریم:
“hashtag برچسبی است که برای دستهبندی و اشتراک گذاری پستها و نظرات دربارهی موضوعی خاص،در سطح جهانی کار میرود.”
تاریخچه hashtag:
بیایید کمی درباره با تاریخچه hashtag صحبت کنیم.علامت پوند یا نماد «#» در زمینه فناوری اطلاعات برای برجسته کردن معانی خاص استفاده میشود.
در سال ۱۹۷۸ برایان کرنیهان و دنیس ریچی با استفاده از زبان برنامه نویسی C ،برای کلمات کلیدی خاصی که میبایست در ابتدای برنامه پردازش شوند از نماد # استفاده کردند.
در سال ۱۹۸۸ در شبکههای IRC از علامت پوند به منظور برچسب گذاری گروهها و موضوعات استفاده شد.و کم کم با فراگیری این تکنولوژی استفاده از hashtag به امری مرسوم و متداول تبدیل گردید.
بیشتر بدانید: فالو و آنفالو در اینستاگرام چرا و چگونه؟ تمام آنچه لازم است بدانید!
hashtag چه تاثیری برروی دیده شدن محتوای شما دارد؟
شاید برای خیلی از افراد این سوال پیش بیاید که تاثیر hashtag ها برروی محتوا به چه اندازه میباشد؟برای پاسخ به این سوال، باید خودتان آنرا امتحان کنید تا به خوبی با مفهوم آن آشنا شوید.اما در این قسمت سعی چگونگی تاثیر هشتگ ها بر محتوا را برای شما شرح میدهیم.
از آنجا که hashtag ها محتوا های شما را دسته بندی میکنند،باعث میشوند که در فضای مجازی کسانی که به دنبال محتوایی با موضوع خاص هستند آن را سریع تر و راحت پیدا کنند.برای مثال شما یک پیج فروش لوازم آرایشی دارید.در قسمت کپشن پست هشتگ لوازم آرایشی را وارد میکنید.پس از انتشار پست و با توجه به عوامل دیگر پست شما برای کسانی که هشتگ لوازم آرایشی را سرچ کرده اند نمایش داده میشوند.
علاوه بر این موضوع برخی از hashtag ها در بازه های زمانی خاصی ترند(مشهور) میشوند،و میتوانید از آنها برای دیده شدن بیشتر محتوای خود استفاده نمایید.
شما حتی میتوانید از hashtag ها برای استوری خود استفاده کنید،و باعث شوید که استوری شما نیز بیشتر دیده شود.
زمانی که میخواهید از hashtag برای پست خود استفاده کنید،آنها را به دو دسته تقسیم کنید:
دسته بندی اول hashtag های عمومی و دسته بندی دوم hashtag های خاص و ویژه.
hashtag های عمومی به آن دسته از hashtag ها گفته میشود،که به صورت کلی با موضوع پیج شما ارتباط دارند و در تمام پست ها قابل استفاده هستند.برای مثال اگر پیج شما درباره با آشپزی است، یکی از hashtag های عمومی آن #آشپزی است.
hashtag های مخصوص به آن دسته از hashtag ها گفته میشود،که فقط برای آن پست مناسب هستند و از آنها در تمام پست ها نمیتوان استفاده کرد.مثال آشپزی که را در بالا گفته ایم به یاد داشته باشید.فرض کنید که قصد دارید پستی در رابطه با دستور پخت قیمه در پیج خود به اشتراک بگذارید.
در این حالت شما میتوانید از #قیمه برای پست خود استفاده میکنید تا افرادی که به دنبال آموزش پخت این غذا هستند، پست شما را ببینند.
آیا از hashtag ها فقط در اینستاگرام استفاده میشود؟
شاید با خود فکر کنید که hashtag ها برای بار اول در اینستاگرام و فقط در این نرم افزار مورد استفاده قرار میگیرند.باید به شما بگوییم که در هردو مورد اشتباه میکنید!
شاید برایتان جالب باشد بدانید که hashtag ها برای اولین در نرم افزار توییتر مورد استفاده قرار گرفته اند،دلیل استفاده از hashtag در توییتر نیز مربوط به آتشسوزی جنگلهای سن دیگو در جنوب کالیفرنیا در سال ۲۰۰۷ است. توییت هایی که درباره این موضوع بودند از hashtag بسیاری استفاده کردند.
شبکه های اجتماعی زیادی از hashtag استفاده میکنند که مشهورترین آنها شامل لیست زیر میشوند:
- گوگل پلاس
- فیسبوک
- فلیکر
- اینستاگرام
- فرندفید
- یوتیوب
- پینترست
- تلگرام
البته ممکن است نحوه کارایی و استفاده از هشتگ ها در بعضی از این برنامه ها مانند تلگرام کمی متفاوت باشد اما در همه آن ها هشتگ ها محتوا ها را دسته بندی میکنند تا کاربر راحت تر آن ها را پیدا کند.
بیشتر بدانید: تبدیل پیج اینستاگرام به فروشگاه آنلاین با استفاده از قابلیت جدید
سخن پایانی:
به عنوان سخن پایانی باید بگویم که هشتگ ها بسیار کاربردی هستند و از آن ها میتوان برای جذب فالور استفاده کرد.اگر اصول کار با آن ها را بدانید و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید مطمئنا نتیجه خوبی خواهید گرفت.
شما درباره این علامت کوچک چه فکر میکنید و دیگر چه اطلاعاتی در رابطه با هشتگ ها دارید که میتواند مفید واقع شوند؟ نظرات و دانسته های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
از اینکه تا آخر این مقاله همراه ما بودید از شما مشتکریم.