وارد شوید ثبت نام

ساخت فهرست در word چگونه صورت میگیرد؟

بازدید: 2,321 بازدید
ساخت فهرست در word چگونه صورت میگیرد؟

همه ما با نرم افزار کاربردی ورد آشنا هستیم.حتی اگه با آن کار انجام نداده باشیم،باز نیز میدانیم که چگونه کار میکند.از نرم افزار ورد برای ساخت اسناد استفاده میشود.این اسناد میتوانند هر چیزی باشند.کتاب،نامه،رمان و حتی تحقیقات یک بچه دبستانی!استفاده از نرم افزار ورد میتواند تایپ کردن شما را نیز تقویت کند.خوشبختانه در ایران،این نرم افزار رایگان است و نیازی نیست که برای استفاده از آن پولی پرداخت کنید.نرم افزار ورد دارای نکات و قابلیت های فراوانی است.یکی از آنها، ساخت فهرست در word میباشد که بهتر است همه آن را برای ایجاد یک پروژه حرفه یاد بگیرند. برای یادگیری این مورد،تا آخر این مقاله با سایت بابانو همراه شوید:

معرفی مختصری از نرم افزار ورد:

بهتر است قبل از آموزش ساخت فهرست در ورد خود نرم افزار ورد را معرفی کنیم.

این نرم افزار یکی از نرم افزار های کاربردی از مجموعه نرم افزار آفیس از شرکت مایکروسافت است.

مجموعه آفیس همانطور که از اسمش پیداست،برای ادارات ساخته شده است.

البته منظور از این اسم،این است که تمام نرم افزار های موردنیاز برای یک اداره که بتواند کار های خود را انجام دهد، در این پک موجود است.

معنی لغوی کلمه Word میشود،واژه و یا کلمه.

این واژه با کلیت نرم افزار ورد بسیار تناسب دارد.

از ورود برای نوشتن و صحفه آرایی استفاده میشود.

البته ساخت فهرست در ورد جزء صفحه آرایی محسوب نمیشود.

البته صفحه آرایی در این نرم افزار ابتدایی است و نرم افزار دیگری برای صقحه آرایی در آفیس موجود است.

از نرم افزار ورد برای نوشتن انواع مقاله ها و کتب استفاده میشود.

در ورد میتوان از فونت های مختلف استفاده نمود.

در کل اگر میخواهید مقاله ای و یا کتابی و یا حتی نوشته ای کوتاه بنویسید،از ورد استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که پسوند آنرا به صورت pdf قرار دهید و فایل را به صورت پی دی اف ذخیره کنید.

چراکه برای بازکردن پسوند ورد،به خود نرم افزار ورد نیز نیاز است.

ورد چیست؟

بیشتر بدانید:پلاگین برای WordPress ،معرفی پلاگین های کاربردی برای وردپرس

ساخت فهرست در ورد چگونه صورت میگیرد؟

خوب حالا که با کلیت نرم افزار ورد آشنا شدید،وقت آن رسیده است که ساخت فهرست در ورد را بیاموزید.

برای ساخت فهرست در ورد دو راهکار کلی وجود دارد:

راه حل اول این است که به صورت غیراصولی این کار را انجام دهید.

راه حل دوم این است که با استفاده از راهکار ها و قابلیت های نرم افزار ورد ساخت فهرست در ورد را انجام دهید.

ما اول قصد داریم که راه حل غیر اصولی را معرفی کنیم:

ساخت فهرست در ورد با استفاده از راه حل غیر اصولی:

این راهکار اصلاً و ابداً ساده و آسان نیست!

شما باید خودتان تیتر های موردنظرتان را در صفحه اول بنویسید.

سپس باید اندازه های بین هر تیتر را هم اندازه قرار دهید تا فهرستان زیبا به نظر برسد.

برای ساخت زیر فهرست هم که کار بسیار سختی در پیش دارید!

ابتدا باید مقداری از شروع زیر فهرست فاصله ایجاد کنید تا معلوم شود که این مورد زیر فهرست است.

سپس باید مراحل بالا را انجام دهید.

اگر میخواهید یک کار غیر حرفه ای انجام دهید و حوصله ساخت فهرست را ندارید،

یا اینکه فهرست در نوشته شما اهمیت ندارد،از این روش استفاده کنید.

چراکه لازم نیست در روش دقت بسیار داشته باشید،زیرا فهرست برای شما اهمیت زیادی ندارد!

اما اگر میخواهید شیوه ساخت اصولی ساخت فهرست در ورد را بدانید،با ما همراه باشید.

ساخت فهرست در ورد با استفاده از روش اصولی:

خوب این روش بسیار راحت تر از روش اول است.

حتی برای استفاده از این روش،زمانی کمتر را صرف ساخت فهرست میکنید.

اما کمی ریزه کاری دارد که ممکن است هرکسی حوصله سر و کله زدن با آنها را نداشته باشد.

ساخت فهرست در ورد با استفاده از این روش دو مرحله اصلی دارد:

1-مشخص کردن تیتر ها.

2-ساخت فهرست در صفحه نخستین.

شما باید برای هر بخش از نوشته خود،یک تیتر در نظر بگرید.

تیتر به عنوانی گفته میشود که یک توضیح بسیار مختصر از درون مایه آن نوشته میدهد.

برای ساخت تیتر کافی است که از بخش Home و تب Styles هدینگ های مختلف را از 1 تا 4 انتخاب کنید.

برای ساخت فهرست در ورد ،از تیتر یا هدینیگ یک زمانی استفاده کنید،که دارید کلی ترین نوشته خود را مینویسید.

سپس برای ساخت فهرست در word مراحل زیر را انجام دهید:
  1. بعد از تعیین تیتر های خود،به تب reference در ورد خود بروید.
  2. در این تب گزینه های مختلفی مشاهده میکنید،اما به کار شما نمی آیند.
  3. کار ما با تب بسیار مهم table of contacts کار داریم.
  4. برروی این قسمت کلیک کنید تا منویی برای شما ظاهر شود.
  5. شما میتوانید با توجه به نیاز خود،یک فهرست را انتخاب کنید و از آن فهرست استفاده کنید.
  6. سپس میبنید که در صفحه اول فهرستی برای ما به وجود آمده است که لیستی از مطالب شما در آن قرار دارد.

اگر از فهرست های درون لیست،خوشتان نیامد،میتوانید از لیست های آنلاین استفاده کنید.

سخن پایانی:

نظر شما درباره مقاله “ساخت فهرست در word چگونه صورت میگیرد؟” چیست؟ آیا این مقاله توانست موضوعی جدیدی به شما بیاموزد و مشکل شما را برطرف کند؟یا اینکه فقط وقت تلف کردن بود؟نظر خود را درباره این مقاله با در میان گذارید.

اگر میخواهید بیشتر درباره ورد و قابلیت ها و تکنیک های آن بدانید و در این باره اطلاعات کسب کنید و به دانش خود در این باره بیافزارید،مقاله جایگزینی یک واژه در ورد ،نکته مفیدی که هر وایراستاری باید بداند!برای شما مفید خواهد.احتمالاً این مقاله علاوه بر جذاب بودن،میتواند مشکل احتمالی شما را نیز رفع و رجوع کند.همچنین خواندن آن خالی از لطف نیست.چراکه ممکن است روزی با این مشکل روبه رو شوید!

همچنین اگر میخواهید از نرم افزار ورد استفاده کنید،ابتدا باید مجموعه آفیس را خریداری و نصب کنید.در لینک زیر،صفحه خرید مجموعه ورد از سایت رسمی مایکروسافت قرار داده شده است.شما میتوانید مجموعه آفیس را از طریق لینک زیر خریداری کنید:(البته میتوانید نسخه کرک را نیز دانلود کنید!)

ورود به سایت مایکروسافت و خرید مجموعه آفیس از طریق این لینک

از اینکه تا آخر این مقاله همراه ما بودید،از شما سپاس گذاریم.امید.اریم همیشه موفق و موید باشید.

دسته‌بندی اخبار نرم افزار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سیزده =

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت