وارد شوید ثبت نام

بررسی بازی WRC 8 – لذت بی‌پایان یادگیری

بازدید: 2,615 بازدید

تجربه شیرین سخت‌ترین رشته اتومبیل‌رانی

بعد از خرابکاری در ۸ رالی پشت سر هم، از مونت‌کارلو تا ایتالیا، رالی فنلاند همان شانس نهایی و دوباره‌ای بود که انتظارش را می‌کشیدم. حالا به کنترل ماشین‌های چابک WRC کامل عادت کرده‌ام و استیج‌های نسبتا صاف و پهن فنلاند هم اعتماد به نفسم را برای فشار دادن پدال گاز تا انتها بالاتر می‌برد.

استیج اول را با کسب جایگاه دوم به پایان رساندم و الان هم با تایم‌های خوبی که ثبت کردم، مطمئنم این بار اول می‌شوم. اما درست زمانی که فقط ۱ کیلومتر تا خط پایان باقی مانده، متوجه تنگ شدن مسیر نشدم و با رفتن چرخ‌ها به حاشیه جاده، ماشین بلند شد و چندین بار غلت زد. اما مشکلی نیست، اگر ریستارت کنم باز هم می‌توانم همین شکلی رانندگی کنم. فقط اینکه با متوقف کردن بازی متوجه می‌شوم دفعات مجاز ریستارت کردن تمام شده.

چاره‌ای نیست، یا باید با همین وضع به مسیر ادامه دهم یا اینکه تایمی برایم ثبت نخواهد شد. موتور، فرمان و گیربکس همگی آسیب دیده‌اند و ماشین به سختی حرکت می‌کند. چند صد متر نهایی را هر طور شده طی می‌کنم و بله، تصادف کار خودش را کرده است؛ پنجم شدم.

قسمت دردناک‌تر ماجرا این است که هنوز یک استیج دیگر از رالی فنلاند باقی مانده و از آنجایی که همین امروز برگزار می‌شود، مهندس تیم فرصتی برای تعمیر خودرو ندارد. یک استیج کامل را باید با همین ماشین شروع و به پایان برسانم.

فرمان فورد فیستا بیچاره حالا انحراف زیادی به چپ دارد و گیربکس هم به موقع دنده عوض نمی‌کند اما نمی‌توانم اجازه دهم فرصتم برای کسب رتبه در این رالی هم از بین برود. با همان ماشین دوم شدم و در نهایت با جمع‌بندی امتیازها، راننده‌ام با کسب جایگاه سوم در انتهای رالی برای اولین بار بعد از ساعت‌ها بازی کردن روی جایگاه می‌‌ایستد. بی‌نهایت لذت‌بخش است و WRC 8 کم لحظاتی از این شکل ندارد.

سرسخت شدن رقبا در بازی

وقتی رقیب قدرتمند و بسیار با سابقه‌ای چون سری Dirt در آن سوی میدان ایستاده، سخت است در همان ژانر به عنوان دیگری فکر کنیم و البته نسخه‌های قبلی WRC هم چندان در رقابت موفق نبودند. اما WRC 8 با پیشرفتی چشمگیر نسبت به گذشته، نه تنها حالا به بهترین نسخه سری خود تبدیل شده؛‌ بلکه حالا حرف‌هایی برای گفتن دارد و می‌تواند خودش را در کنار اسم‌های بزرگ جا دهد.

بهتر است ابتدا از ویژگی‌های جدید و تغییرات شروع و صحبت در مورد هویت خاص و منحصر به فرد WRC 8 را به ادامه بررسی موکول کنیم. نسخه هشتم سری شبیه‌ساز WRC حالا بخش کریر بسیار کامل‌ و جذاب‌تری دارد. برای مثال، در این نسخه شما هستید که باید اعضای تیم را استخدام و حقوقشان را پرداخت کنید.

بررسی بازی WRC 8 - لذت بی‌پایان یادگیری

شش جایگاه و نقش مخلتف در تیم وجود دارد که هر کدام وظیفه خاص خودشان را دارند. کارشناس هواشناسی با دقت بیشتری آب و هوای استیج‌ها را پیش‌بینی می‌کند، وظیفه تعمیر خودرو بر عهده تعمیرکار است و حتی می‌توانید روانشناسی استخدام کنید تا به وضع روحی اعضای تیم برسد.

اعضای تیم شما با گذشت زمان و کار کردن، خسته می‌شوند و هر از چند گاهی برای استراحت به مرخصی می‌روند. بنابراین مدیریت تیم و پیدا کردن افراد مناسب برای پر کردن تیم خود یکی از چالش‌های جالب این نسخه است. اینکه کنترل کامل تیم بر عهده شما یعنی راننده باشد و خسته شدن زود و سریع اعضای تیم، شاید کمی غیرواقعی باشد اما حداقل بخش کریر را از تکراری شدن نجات می‌دهد.

پیشرفت‌های گرافیکی

پیشرفت‌های گرافیکی هم حسابی خودنمایی می‌کنند و دیگر چون نسخه قبلی افکت‌های آب و‌ هوایی چون باران یادآور تکنولوژی نسل گذشته نیست. آسیب و سیستم دمیج ظاهری خودروها همچنان جای کار دارد و قابل مقایسه با سری Dirt Rally نیست اما در عوض آسیب فنی و مکانیکی بسیار عالی و کم‌نقص طراحی شده.

کافی است که با یک اشتباه مهلک، به فرمان یا گیربکس خودرو آسیب بزنید تا بلافاصله متوجه اثر آن روی کنترل خودرو شوید، اثری که اگر از فرمان و پدال برای تجربه بازی استفاده کنید؛ حتی طبیعی‌تر و هیجان‌انگیزتر است.

سیستم درختی ارتقا هم با الگو گرفتن از سری F1 به بازی اضافه شده که شما را به کسب امتیاز و رتبه بهتر دعوت می‌کند چرا که با رفتن به سطح بالاتر می‌توانید عملکرد خودرو یا تعاملتان با تیم را بهبود بدهید.

تمامی این تغییرات و پیشرفت‌ها باعث می‌شوند تجربه بخش کریر چون گذشته خسته کننده و تکراری نباشد اما WRC 8 برای تبدیل شدن به عنوانی خوب و کامل نیاز به برتری‌‌های دیگری دارد. برتری‌هایی که خودشان را در گیم‌پلی و طراحی اتومبیل‌ها و پیست‌های مسابقه نشان می دهند.

از آنجا که با نسخه رسمی مسابقات رالی رو به رو هستید، خیالتان کامل از استیج‌ها و اتومبیل‌ها راحت باشد. هر ۱۴ رالی مسابقات امسال در بازی حضور دارند و تیم‌ها و ماشین‌هایشان نیز درست مانند واقعیت طراحی شدند و از کیفیت بالایی برخودار هستند. البته هر چند نبود برخی از اتومبیل‌های قدیمی‌تر رالی برای تنوع بیشتر احساس می‌شود.

گیم پلی

گیم‌پلی و کنترل اتومبیل‌ها هم چه با کنترلر و کیبورد یا ست فرمان و پدال، کاملا واقع‌گرایانه و لذت‌بخش است. مثل هر بازی شبیه‌ساز دیگری، WRC 8 به شما این امکان را می‌دهد تا سختی و میزان المان‌های شبیه‌سازی را خودتان کنترل کنید اما برای رسیدن به شیرین‌ترین تجربه ممکن، توصیه می‌کنم همه‌چیز را در سخت‌ترین و واقعی‌ترین حالت خود قرار دهید.

بررسی بازی WRC 8 - لذت بی‌پایان یادگیری

در چنین حالتی بدون شک، چندین رالی اول را با شکست‌هایی سنگین و کمی اعصاب خوردکن به پایان می‌رسانید اما منحنی یادگیری بازی واقعا در چنین حالتی لذت‌بخش است. WRC 8 با فیزیک واقعی و کنترل دقیق ماشین‌ها یادآوری می‌کند که صحبت‌های کمک راننده را جدی بگیرید. از طرفی محدودیت ریستارت کردن مسابقه هم بعد از مدتی این عادت برگرداندن زمان به عقب را که در بسیاری بازی‌های ریسینگ وجود دارد، از سرتان می‌اندازد.

در واقعیت، رالی ورزشی است که توجه ۱۰۰ درصدی و کامل راننده به جاده، کنترل خودرو و نقشه‌خوانی کمک راننده را طلب می‌کند، آن هم روی جاده‌هایی از جنس گِل و خاک گرفته تا یخ. بازی WRC 8 به خوبی می‌تواند تجربه‌ای مشابه را خلق کند، بنابراین اگر دنبال چنین چیزی می‌گردید، به هیچ‌وجه پشیمان نخواهید شد.

پیشرفت‌ها و تغییرات WRC 8 نسبت به نسخه‌های پیش به اندازه‌ای است که آن را به بهترین شماره سری تبدیل می‌کند. از طرفی حالا WRC 8 هویت خاص خودش را دارد و به راحتی می‌تواند در کنار اسم‌‌های بزرگتری چون Dirt قرار بگیرد. بازی شما را برای کوچکترین اشتباهی به شدت مجازات می‌کند و این دقیقا نقطه عطف WRC 8 است که لذت غیرقابل وصفی دارد. اگر از طرفداران ژانر ریسینگ شبیه‌ساز و به خصوص سبک رالی هستید، نسخه جدید WRC با اضافه شدن بخش‌هایی جدید و متنوع‌تر شدن کریر مد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های چند سال اخیر باشد.

فروشگاه اینترنتی بابانو

دسته‌بندی اخبار گیم
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت