ساخت GTA VI برای نسل بعدی
شرکت راکستار نورث، توسعهدهنده فرنچایزهای Grand Theft Auto و Red Dead Redemption که اخیرا ماجراجوییهای آرتور مورگان را برای پیسی هم روانه بازار کرده تا نشان دهد تیم سازنده میتواند چه تواناییهایی را برای نسل آینده تدارک ببیند، فرصت شغلی جدیدی در وبسایت خودش درج کرده که اشاره دارد آنها به شکلی جدی دنبال برنامهنویسی هستند که در ساخت یک بازی جهان-باز نسل آینده (احتمالا GTA VI) تبحر داشته باشد.
این فرصت شغلی برای یک «برنامهنویس سیستمهای انیمیشن» ایجاد شده. در توضیحات شغل مورد بحث راکستار توضیح میدهد «ما به دنبال یک مهندس باتجربه و بااستعداد هستیم تا به ما در توسعه سیستمهای پیشرفته انیمیشن برای یک بازی جهان-باز بزرگ و کاراکترمحور کمک کند.» پایینتر در اطلاعات تکمیلی نوشته شده «ما که هستیم؟ ما یک تیم بینالمللی از برنامهنویسان و محققان هستیم که برای پیشبرد مرزها در ساخت انیمیشن کاراکتر روی سختافزار نسل آینده تلاش میکنیم».
این اولین اشاره واضحی است که مستقیما به فعالیت راکستار نورث روی چیزی مربوط به نسل آینده کنسولها ربط دارد. این شرکت طی نسل فعلی خیلی عملکرد بیسروصدا و آرامی داشته؛ Red Dead Redemption 2 تنها بازی کاملا جدید این توسعهدهنده است که برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان روانه بازار شده. البته نسخه ارتقا یافته GTA V هم یک سال پس از نسل هفتم به نسل هشتم آمد و با همراهی دیگر بازی پول هنگفتی را برای سازندگان به ارمغان آورد.
بازسازی Red Dead Redemption 2
احتمال دارد راکستار نورث بازی Red Dead Redemption 2 را برای نسل بعدی نیز بازسازی کند، اما نوشتار فرصت شغلی یاد شده به عنوانی کاملا جدید اشاره دارد. آنها دنبال کسی هستند که «سیستم پیشرفته انیمیشن و ابزارش را توسعه دهد، حفاظت کند، گسترش دهد و در طولانی مدت از آن پشتیبانی کند.» همچنین وی باید بتواند «قابلیتهای انیمیشنی جدید، قدرتمند و به خوبی طراحی شده را پیادهسازی کرده و آنها را روی سیستمهای هوش مصنوعی، گیم پلی و انیمیشنهای فعلی سوار کند».
به احتمال خیلی قوی بازی بعدی این شرکت GTA VI یا همان GTA 6 خواهد بود. بیش از شش سال از انتشار این بازی میگذرد و از طرفی میدانیم حالا بیش از ۱۱۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته. ساخت قسمت بعدی این عنوان برای نسل آینده کنسولها قطعی به نظر میرسد.