امروزه ادمین اینستاگرام، تبدیل به یکی از محبوبترین شغلهای دورکار شده است. البته طبیعی است که صاحبان پیج به دنبال شخص و یا اشخاصی باشند که پیج آنها را مدیریت کنند و کارهای پیج اینستاگرام آنها را انجام دهند. دلیل اصلی که باعث به وجود آمدن این شغل گردید، کمبود وقت صاحبان پیج بود. به هر حال، برای اینکه ادمین خوبی شوید باید یکسری از نکات مهم را بلد باشید. اگر این نکات را ندانید، در ادامه مسیرتان به مشکلات زیادی برخواهید خورد. اما این نکات چیستند و دقیقاً چه کمکی به شما میکنند؟ امروز با سایت بابانو همراه شوید تا با تکنیکهای ضروری برای ادمین اینستاگرام آشنا گردید.
نکاتی که هر ادمین حرفه ای باید آنها را بلد باشد
در ادامه مطلب به معرفی نکات ضروری ادمینی اینستاگرام میپردازیم. جالب است بدانید که تمامی ادمین های حرفه ای که در اینستاگرام فعالیت میکنند، از این نکات ضروری باخبر هستند. شاید برخی از این نکات در نگاه اول ساده به نظر بیایند، ولی دقت داشته باشید تفاوت اصلی پیجهای معمولی و پیجهای پرمخاطب در رعایت کردن همین نکات ساده است.
بیشتر بدانید: تبدیل پیج اینستاگرام به فروشگاه آنلاین با استفاده از قابلیت جدید
زمان مشخصی برای پست گذاشتن انتخاب کنید:
الگوریتم اینستاگرام به کسانی که به صورت منظم در پیج خود پست میگذارند، علاقهمند است و معمولاً پستهای این پیجها سریعتر در اکسپلور به نمایش در میآیند. یک ادمین حرفهای اینستاگرام به خوبی این نکته را میداند و از همین رو، ساعتها و زمانهای خاصی را برای پست گذاشتن انتخاب میکند.
دقت داشته باشید که الگوریتم به روزهای پستگذاری، بیشتر از ساعت پستگذاری اهمیت میدهد. از همین رو، پیشنهاد میشود که به صورت برنامهریزیشده هر چند روز یکبار چند پست برای پیج خود انتخاب کنید و آنها را در پیچ آپلود نمایید. اگر صاحب پیج هستید، به ادمین اینستاگرام خود این نکته را گوشزد کنید.
یک ادمین حرفهای به خوبی با پیجهای همکار تبادل میکند:
تبادل در اینستاگرام، به عملی گفته میشود که در آن شما با یک پیج دیگری همکاری میکنید و به صورت 2طرفه پیجهای یکدیگر را تبلیغ مینمایید. البته منظور ما از تبلیغ، قرار دادن آدرس پیج همکار، در استوری و پستهای پیج میباشد.
برای اینکه به ادمین حرفهای اینستاگرام تبدیل شوید، باید بدانید که در چه زمانی و با چه افرادی وارد تبادل بشوید. اولین موضوعی که باید آنرا رعایت کنید، شناختن و هدف قراردادن پیجهای همکار است. منظور از پیچ همکار، پیجی است که هم موضوع با پیج شما باشد و محتوایی مانند شما تولید کند.
نکته بعدی که باید در این زمینه بدانید، این است که با پیجهای همسطحتان تبادل کنید. پیجهایی با فالوور کمتر سودی برای شما ندارند و پیجهایی از محبوبیت بیشتری برخودار باشند، حتماً پولی بابت تبلیغات از شما خواهند گرفت. پس به خوبی همکاران خود را انتخاب نمایید.
بیشتر بدانید: دانلود عکس از اینستاگرام به چه روش هایی صورت می گیرد؟
یک رمزعبور قدرتمند انتخاب کنید و هر چند وقت یکبار رمزعبور خود را تغییر دهید:
یکی از مهمترین مسائلی که یک ادمین اینستاگرام حرفهای را از یک ادمین آماتور جدا میکند، مسئله امنیت پیج است. اگر پیجتان هک بشود، برگردانش با خداست! اگر هکر اطلاعات پیچ شما را پاک کند، دیگر کاری به جزو ساختن دوباره پیج از دستتان بر نمیآیند.
حالا که به خوبی متوجه مسلئه امنیت شدید باید بدانید که روشهای زیادی برای تامین امنیت یک پیج اینستاگرام وجود دارد. استفاده از نرمافزارهایی که ورود و خروج پیج را کنترل میکنند، استفاده از تایید دو-عاملی، استفاده از نرمافزار ضدهک، استخدام یک هکر(برای اینکه جلو حمله باقی هکرها را بگیرد!) و هزاران روش دیگر.
ولی مهمترین روش و سادهترین روشی که هیچگونه هزینهای برروی دست ادمین نمیگذارد، انتخاب یک رمزعبور قدرتمند است. هرچه رمزعبور سخت تر باشد، احتمال هک شدن پیج شما کمتر میشود. برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفهای، باید با سایتهایی به صورت خودکار رمزعبور میسازنند آشنا باشید. سایت LastPass یکی از این سایتها میباشد.
علاوه بر مورد بالا، یک ادمین حرفهای نسبت به این موضوع آگاه باشد که هر چند وقت یکبار، رمزعبور پیج را تغییر دهد. اینکار بسیار مفید است و احتمال هک شدن را به مقدار زیادی کاهش میدهد. البته جای گفتن ندارد ولی از رمزی استفاده کنید که بعداً آنرا فراموش نکنید تا برایتان دردسر درست بشود!
به خوبی بر هشتگها مسلط باشید:
هشتگها در اینستاگرام، مانند تبلیغاتچیها رفتار میکنند. آنها کابران را به سمت پیج شما هدایت میکنند و باعث افزایش فالوور پیج شما میشوند.البته این تبلیغاتچیها همیشه خوش رفتار نیستند و برخی اوقات کار خود را به درستی انجام نمیدهند. از همین رو، شما باید با هشتگها به خوبی آشنا باشید.
هشتگها به صورت کلی به 2 دسته تقسیم میشوند: هشتگهای کلی و هشتگهای پستی. هشتگهای کلی، درباره کلیت محتوایی هستند که پیج شما عرضه میکند. به عنوان مثال هشتگهای مشهور پیجهای خندهدار شامل لیست زیر هستند:
- #خنده-دار
- #بامزه
- #کمیک
- #کلیپ-بامزه
- #میم
این دسته از هشتگها در تمامی پیجهای همکار شما مورداستفاده قرار میگیرند. این مدل از هشتگها، بازدهی کمی دارند و از همین رو پیشنهاد میشود که زیاد از آنها استفاده نکنید.
دسته بندی بعدی، شامل هشتگهایی میشوند که بسته به هر پست تفاوت دارند. این دسته از هشتگها، نسبت به پست تاثیرگذاری متفاوتی دارند. از همین رو، نمیتوان نظری قطعی درباره آنها دارد. ولی با این وجود، معمولاً بازده این هشتگها نسبت به هشتگهای دست اول بیشتر است.
همچنین یک ادمین اینستاگرام حرفهای باید بداند که از هشتگهای اشباع استفاده نکند. هشتگهای اشباع، به آن دسته از هشتگها گفته میشوند که از محبوبیت بسیار زیادی برخودار هستند. همچنین این مدل هشتگها، در تمامی پستها مورداستفاده قرار میگیرند. اینستاگرام نسبت به این هشتگها حساسیت خاصی دارد. پس بهتر است که قید استفاده از آنها را بزنید.
سخن پایانی:
نظر شما درباره نکاتی که در این پست معرفی شد چیست؟ آیا این نکات شما را تبدیل به ادمین حرفه ای میکنند یا خیر؟ همچنین از شما میخواهیم که نکاتی که فکر میکنید باعث تبدیل شدن ادمینهای معمولی به ادمین حرفه ای را، برای ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.